08 februari 2012

Testar Fedora 16

P[ jobbet kommer jag snart att byta ut Windows mot Linux. Just nu testar jag en av de distar som kan komma ifr[ga f;r oss - Fedora version 16.  Den avn'nder Gnome 3 som skrivbordshanterare. P[minner lite om Ubuntus Unitygr'nssnitt.


Det var lite pyssel att f[ till en sk'rmdump som man kunde ladda upp h'r p[ bloggen, utan att kunna spara sk'rmdumpen p[ h[rddisken f;rst. Men det gick till slut. Har inte f[tt till svenskt tangentbord 'nnu. F;rs;kte, men tror inte det biter f;rr'n jag startar om och det orkar jag inte just nu.

Edit 120210 00.27:
OBS! Bilden ovan är tagen när jag testkörde systemet från en DVD-skiva. Det var alltså inte installerat på hårddisken. Sparade skärmdumpen i clipboard och lade sedan upp den på min webbaserade hårddisk, varifrån jag kunde ladda ner den när jag skulle göra detta blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar